Dune: Partea a Doua a fost filmat parțial cu aceste obiective foto sovietice. Dacă ai unul acasă, de la bunici, nu-l arunca
Cel mai mare succes cinematografic al anului 2024, Dune: Partea a Doua, a fost filmat folosind cele mai recente și mai bune camere și lentile, plus câteva lentile vintage din era sovietică.
Dune: Partea a Doua, continuarea mult așteptată a filmului din 2021 Dune, a adunat 182,5 milioane de dolari în weekendul de deschidere.
Helios 44, obiectivul sovietic folosit pentru Dune: Partea a Doua
Printre cele mai interesante lentile vintage folosite pentru filmarea Dune: Partea a Doua se numără Helios 44, o clonă rusă a celebrului Zeiss Biotar. Cu diafragma sa distinctivă cu 13 lamele, Helios 44, o lentilă fixă de 58 mm f/2, oferă bokeh unic și incredibil.
Arri Rental explică faptul că Fraser a ales să filmeze Dune: Partea a Doua în întregime cu lentile sferice, nu anamorfice. Lucrând direct cu Arri Rental, Fraser a selectat unele lentile remarcabile de la celebrul producător de camere și lentile.
Expertul premiat menționează rezoluția și fidelitatea celor mai mari senzori de imagine Alexa de la Arri ca fiind uneori o problemă și nu un beneficiu universal, spunând că „a trebuit să murdărim puțin imaginea”.
Lentilele proveneau din Ucraina
Conform Kosmo Foto, lentilele sovietice folosite de Fraser proveneau de la compania ucraineană IronGlass Adapters.
Această echipă convertește lentilele sovietice vechi, precum Helios 44, Mir-20, Mir-1 și Jupiter-9 85 mm, pentru utilizare pe sisteme de camere moderne.
Sistemul de cameră Alex 65 de la Arri ar fi putut fi prea sharp pentru gustul lui Fraser în unele cazuri, dar sistemul de cameră cinematografică cu format mare deschide, de asemenea, multe posibilități creative pentru lentile din gama 65 de mm, de asemenea.
„Ceea ce îmi place la 65 mm este că îmi elimină restricțiile, deschizându-mi atât de multe opțiuni de lentile. Poți lucra cu lentile proiectate inițial pentru formate mai mici, unde vezi părți ale sticlei care nu au fost niciodată destinate să fie văzute.
Pentru mine, să văd și să simt acele părți ascunse este revelator pentru ochi, la propriu și la figurat. Mă ajută să murdăresc imaginea și să îi ofer textură în moduri pe care nu le-ai putea realiza cu un format mai mic”, explică Fraser.