Tehnologie

De ce nu-ți dă nimeni „like” pe Instagram. Posibile explicații pentru un fenomen din ce în ce mai răspândit

Adam Mosseri, șeful Instagram, susține că există două motive pentru care postările tale nu ajung la toți urmăritorii tăi și, aparent, nu are nimic de-a face cu algoritmul.

Într-o postare pe Threads de miercuri, raportată de Search Engine Land, Mosseri afirmă că utilizatorii Instagram ar trebui să înceteze să dea vina pe algoritmul platformei dacă au observat o scădere abruptă.

Algoritmul Instagram nu ar fi „vinovatul”

„Nimeni nu ajunge la toți urmăritorii săi mereu, iar asta din două motive. Unu, mulți dintre urmăritorii tăi nu deschid aplicația în ziua respectivă, și doi, cei care se conectează au mult mai multe postări de văzut decât au timp să petreacă și nu derulează destul de mult pentru a vedea fiecare postare”, scrie Mosseri pe Threads.

„Înainte să spuneți că algoritmul este vinovatul, înțelegeți cum stă treaba cu clasificarea și recomandările care cresc  numărul de postări pe care oamenii le văd”, a mai spus acesta.

Potrivit lui Mosseri, mulți urmăritori nu deschid aplicația Instagram în ziua specifică în care un utilizator și-a publicat cea mai recentă postare.

Și el spune că acești urmăritori care se conectează la aplicația Instagram în acea zi particulară se confruntă cu mult mai multe postări decât au timp să deruleze pe Instagram. Prin urmare, mulți dintre urmăritorii utilizatorului de Instagram s-ar putea să nu deruleze suficient de mult pentru a-și vedea efectiv postarea.

În schimb, Mosseri i-a sfătuit pe utilizatorii Instagram să se concentreze pe vizualizări și aprecieri în loc de numărul de urmăritori dacă „își doresc cu adevărat să obțină o idee despre cât de relevant este un cont”.

Creatorii de conținut îl contrazic pe Mosseri

Cu toate acestea, creatorii de conținut par să nu fie de acord deloc cu punctul de vedere al lui Mosseri și au sugerat că șeful Instagram îi manipulează în ceea ce privește scăderea generală a implicării pe platformă.

Mulți utilizatori de pe Threads au acuzat Instagram că are un algoritm defect care prioritizează Recomandările în defavoarea conturilor pe care oamenii le urmăresc efectiv. Și, după cum subliniază Search Engine Land, mulți au distribuit chiar capturi de ecran ale analizelor pentru a-și susține punctul de vedere.