Tehnologie

Comisia Europeană ia Shein „în vizor”. Ce se întâmplă cu gigantul chinez de „cumpărături ieftine”

Autoritățile UE analizează Shein pentru respectarea regulilor privind conținutul online, conform unor informații recente.

Europa schimbă regulile jocului

Comisia Europeană a confirmat că este în contact cu Shein, un lanț chinez de modă rapidă, după ce compania a raportat un număr semnificativ de utilizatori activi în UE. Acest lucru ar putea supune Shein regulilor stricte ale UE privind conținutul online.

Un purtător de cuvânt al Comisiei Europene a declarat: „Suntem la curent cu declarația Shein privind 108 de milioane de utilizatori activi lunar în UE și suntem în contact cu platforma în vederea unei posibile desemnări în viitor”.

„Procedura este în desfășurare, dar nu poate fi indicat un termen”, a completat acesta.

Desemnarea ca „platformă online foarte mare” (VLOP) ar supune Shein unor obligații legale mai stricte, inclusiv: eliminarea conținutului ilegal rapid și eficient, implementarea unor măsuri pentru a preveni răspândirea dezinformării, protejarea minorilor online, asigurarea transparenței algoritmilor utilizați pentru a recomanda conținut utilizatorilor.

Shein nu a comentat public contactele cu Comisia Europeană

Regulile UE privind conținutul online au fost adoptate în 2022. VLOP-urile sunt platforme online cu peste 45 de milioane de utilizatori activi lunar în UE.

Pentru referință, alte exemple de VLOP-uri includ Google, Facebook, YouTube și Twitter.

Decizia Comisiei Europene de a desemna Shein ca VLOP ar avea un impact semnificativ asupra companiei.

Shein ar fi obligată să investească mai mult timp și resurse pentru a respecta regulile UE. Nerespectarea regulilor ar putea duce la amenzi semnificative, pe care gigantul chinez s-ar putea să nu vrea să ajungă să le plătească.

Totuși, asta s-ar putea oglindi în prețul produselor pe care le vinde Shein, de vreme ce banii trebuie să se echilibreze cumva în companie. Automat, dacă prețurile ar crește, vânzările ar scădea dramatic, de vreme ce singurul motiv pentru care utilizatorii sunt atât de pasionați de astfel de site-uri din China este întocmai prețul scăzut al articolelor.