Tehnologie

ChatGPT este oficial mai amuzant decât oamenii

Dovadă a parcursului rapid al ChatGPT către dominarea mondială și supremația asupra tuturor oamenilor vine prin îmbunătățirile sale rapide în domeniul comediei.

Acum un an, oamenii de știință germani au efectuat un studiu care a demonstrat concludent că ChatGPT nu este amuzant (o replică bună din partea chatbot-ului ar fi putut fi „de unde știu ei?”, dar poate că acesta nu se încadrează în stereotipuri).

Oricum, comedianții puteau răsufla ușurați în timp ce jurnaliștii și scenariștii se temeau pentru mijloacele lor de trai. Dar nu mai este cazul.

Un nou studiu de la Universitatea din California de Sud (USC) a dezvăluit că oamenii au considerat că ChatGPT 3.5 este mai amuzant decât oamenii în majoritatea cazurilor.

Rezultatele studiului

Cercetarea a fost împărțită în două părți. Prima parte a cerut participanților să evalueze amuzamentul glumelor create de oameni – care nu erau comedianți profesioniști – și de ChatGPT, fără a ști care glume aparțineau cui.

În general, aproape 70% dintre participanți au considerat că ChatGPT este mai amuzant, în timp ce puțin peste 25% au preferat glumele conaționalilor lor. Doar aproximativ 5% au considerat că ambele surse sunt la fel de amuzante.

A doua parte a comparat munca scriitorilor profesioniști cu cea a ChatGPT, cerând chatbot-ului să rescrie titluri de pe site-ul de știri satirice The Onion. În acest caz, participanții au evaluat că ChatGPT este la fel de bun ca rivalii săi umani.

Implicațiile descoperirilor

Doctorandul Drew Gorenz, un comedian amator de stand-up, a condus cercetarea alături de profesorul Norbert Schwarz, co-director al USC Dornsife Mind and Society Center.

Cei doi au declarat că implicațiile sunt mai pozitive pentru persoanele care doresc doar să își îmbunătățească comunicările zilnice cu o doză de umor, dar mai puțin favorabile pentru cei din industrie.

Domnul Gorenz a spus: „Deoarece ChatGPT nu poate simți emoții, dar spune glume originale mai bine decât omul mediu, aceste studii oferă dovezi că nu trebuie să simți emoția de a aprecia o glumă bună pentru a spune una cu adevărat bună.”

„Dar pentru scriitorii de comedie profesioniști, rezultatele noastre sugerează că modelele de limbaj mare (LLM) pot reprezenta o amenințare serioasă pentru locurile de muncă”.

Metodologia studiului

Pentru studiu, cercetătorii au cerut chatbot-ului și celor 105 participanți să scrie glume din două teme diferite.

Prima sarcină le-a cerut să creeze fraze amuzante pentru acronime comune, cum ar fi „STD”.

A doua sarcină a fost un test „completare a spațiilor goale”, cerând răspunsuri amuzante la fraze de genul „O cameră mai puțin cunoscută din Casa Albă: _____”.

În a doua parte a studiului, echipa a introdus titluri originale de la The Onion în ChatGPT și i-a cerut să genereze noi titluri în același stil. Un grup de 200 de participanți a fost rugat să evalueze amuzamentul ambelor titluri, fără a ști cine a scris care dintre ele.