Tehnologie

Ce trebuie să știi despre Facebook și Instagram cu abonament. Când vei plăti pentru rețelele sociale, de ce

Facebook și Instagram pot oferi planuri plătite, fără reclame în Europa, pentru a satisface preocupările UE privind confidențialitatea.

Ca referință, printre alte sancțiuni recente, UE a amendat Meta cu 1,2 miliarde de euro în luna mai, pentru mutarea datelor cetățenilor UE pe servere din SUA.

Meta poate adăuga o opțiune de abonament cu plată la Instagram și Facebook în Europa, potrivit The New York Times. Nivelul fără reclame este menit să abordeze reglementările Uniunii Europene (UE) care au diminuat unele dintre cele mai profitabile metode de culegere de date ale Meta. Compania a declarat în aprilie că publicitatea în UE a reprezentat 10% din veniturile totale ale companiei.

Facebook îți cere bani

Mișcarea ar fi pentru prima dată când Meta se abate de la modelul său standard de o singură platformă gratuită susținută de publicitate (și colectarea de date asociată). NYT spune că compania va continua să ofere versiuni gratuite de Facebook și Instagram cu suport publicitar în UE. Nu se știe exact când compania va lansa nivelurile fără reclame sau cât ar costa acestea.

„Persoanele din interior” ale companiei citate de NYT cred că oferirea unei variante plătite fără reclame ar putea ajuta la „atenuarea preocupărilor unor autorități de reglementare europene”, chiar dacă puțini oameni o folosesc. Nivelul opțional „ar putea servi intereselor Meta în regiune”, au adăugat aceștia.

O opțiune fără reclame pentru utilizatorii europeni ar marca una dintre cele mai semnificative diferențe între tehnologia de consum din UE și SUA. Meta și alte platforme sociale au fost forțate să se adapteze pe măsură ce GDPR și alte reglementări preiau scena. UE a amendat Meta cu 1,2 miliarde de euro în mai pentru mutarea datelor cetățenilor UE pe servere din SUA. În plus, compania a fost amendată cu 265 de milioane de euro în 2022 pentru că nu a împiedicat ca milioanele de numere de telefon mobile ale utilizatorilor Facebook (și alte date) să fie  postate online.

„Acest lucru arată că companiile tehnologice respectă reglementările digitale ale UE, sugerând că rămân datornici guvernelor și nu invers”, a declarat profesorul de drept de la Universitatea Columbia, Anu Bradford, pentru The New York Times.