Xbox se schimbă la față și devine, practic, un PC: Motivul din spatele deciziei Microsoft
Microsoft a făcut un anunț care ar putea redefini viitorul pieței de console: următoarea generație de Xbox va funcționa pe Windows și nu va mai fi legată exclusiv de un magazin propriu de jocuri.
Informația a fost prezentată de Sarah Bond, președinta diviziei Xbox, într-un videoclip oficial care a însoțit și anunțul colaborării cu AMD pentru dezvoltarea de procesoare dedicate noilor dispozitive, scrie publicația Polygon.
Bond a lăsat de înțeles că viitoarele console vor face parte dintr-o „linie hardware de nouă generație” care va include console de salon, dispozitive portabile și PC-uri.
Xbox se vrea mai accesibil
Obiectivul declarat este de a oferi o platformă Xbox „disponibilă oriunde, oricând, pe orice dispozitiv”, fără restricții de magazin sau de format hardware.
Acest model amintește de deschiderea ecosistemului PC și diferă radical de modelul închis care a definit consolele până acum.
Decizia vine în contextul lansării ROG Xbox Ally, o consolă portabilă produsă de Asus, branduită Xbox, dar care rulează Windows și permite accesul la Steam și alte platforme, însă fără a rula nativ jocuri Xbox dedicate.
Vorbim despre compatibilitate cu jocurile vechi, dar fără DLSS de la Nvidia
Bond a confirmat , de altfel, că noile console Xbox vor păstra compatibilitatea cu biblioteca existentă de jocuri Xbox, liniștind astfel fanii îngrijorați că tranziția către Windows ar putea exclude titlurile deja cumpărate.
Noile dispozitive vor fi dezvoltate în parteneriat cu AMD, iar Microsoft promite „un nou nivel de calitate vizuală și imersiune îmbunătățit cu ajutorul AI”.
Totuși, parteneriatul cu AMD înseamnă și că Xbox nu va beneficia de tehnologia DLSS de la Nvidia, care aduce îmbunătățiri de performanță remarcabile în jocurile pe PC și care va fi folosită, conform rapoartelor, și pe viitorul Switch 2. Deși AMD și Sony au încercat să dezvolte soluții alternative, rezultatele nu au atins același nivel de eficiență.
Prin acest anunț, Microsoft pare să se distanțeze de paradigma tradițională a consolelor, în care hardware-ul și software-ul erau controlate strict, în favoarea unei platforme deschise, modulare, centrate pe Windows și cu acces la mai multe surse de jocuri.
Diferențierea tot mai clară dintre strategiile Xbox și PlayStation marchează începutul unei noi ere în industria jocurilor video.