Jocuri

Ubisoft explică de ce nu poți ucide animale în Assassin’s Creed Shadows. Motivul te-ar putea surprinde

În cadrul unei schimbari deloc de neglijat față de tradiția seriei Assassin’s Creed, noul titlu Shadows, plasat în Japonia feudală, nu permite jucătorilor să ucidă sau să vâneze animale.

Este pentru prima dată în istoria francizei când o astfel de limitare este implementată, iar echipa de dezvoltare a oferit o serie de explicații legate de această decizie, scrie publicația Kotaku.

Explicația lui Jonathan Dumont, directorul creativ al jocului Assassin’s Creed Shadows

Jonathan Dumont, directorul creativ al jocului, a declarat că alegerea a fost dictată în primul rând de specificul istoric și geografic al Japoniei feudale.

Regiunea nu avea o faună sălbatică periculoasă comparabilă cu cea prezentată în alte titluri ale seriei, precum lupi, urși sau lei.

Astfel, ideea de a introduce mecanici de supraviețuire sau crafting bazate pe vânătoare nu s-a potrivit cu universul gândit pentru Shadows.

În locul acestor interacțiuni violente, Ubisoft a introdus activități pașnice, precum mângâierea animalelor sau desenarea acestora în stilul tradițional sumi-e.

Jucătorii pot observa fauna, pot colecta picturi și chiar pot aduce animalele în baza proprie, transformând zona de refugiu într-un spațiu asemănător unei mici grădini zoologice.

Decizie artistică sau direcție permanentă pentru franciză?

Abordarea mai liniștită face parte dintr-o viziune mai amplă a echipei de dezvoltare, care a dorit să creeze un echilibru între momentele tensionate de luptă și secvențele de explorare relaxantă.

„Ne-am dorit ca lumea jocului să ofere și momente de liniște, în care jucătorul să poată contempla natura și să se conecteze cu atmosfera locului”, a explicat Dumont.

Reacțiile comunității au fost în general pozitive, mulți apreciind că eliminarea violenței împotriva animalelor aduce o dimensiune nouă experienței de explorare.

Întrebat dacă această abordare va deveni standard în viitoarele titluri Assassin’s Creed, Dumont a precizat că fiecare joc va fi adaptat în funcție de contextul său: „Nu este o regulă generală, dar în cazul Shadows, decizia a fost în acord cu mediul, temele și mesajul jocului.”

Prin renunțarea la vânătoare, Assassin’s Creed Shadows oferă un mediu de joc diferit: nu mai puțin captivant, ci poate chiar mai profund, pentru cei care vor să exploreze cultura japoneză și natura digitală cu respect și curiozitate.