Probleme cu The Crew: Ubisoft, acuzată că i-ar fi „înșelat” pe gamerii care ar fi „cumpărat” jocul
Compania franceză cere respingerea unui proces intentat de doi jucători care acuză închiderea definitivă a accesului la jocul The Crew, lansat în 2014.
Ubisoft, unul dintre cei mai mari dezvoltatori de jocuri video la nivel global, este implicat într-un proces în Statele Unite, inițiat de doi consumatori care contestă dispariția completă a jocului The Crew.
Utilizatorii contestă dispariția definitivă a jocului de la Ubisoft
Acesta nu mai poate fi accesat, nici online, nici offline, după ce serverele au fost închise în martie 2024, la zece ani de la lansarea jocului.
Reclamanții afirmă că au cumpărat versiuni fizice ale jocului în convingerea că achiziția le conferă un drept permanent de utilizare.
În realitate, după închiderea serviciilor online, jocul a devenit complet inutilizabil, chiar și de către cei care îl dețineau deja.
Ubisoft nu a oferit o alternativă offline sau un mod pentru un singur jucător, așa cum a procedat ulterior pentru titlurile The Crew 2 și The Crew: Motorfest, ceea ce a generat nemulțumire în rândul unei părți a comunității de jucători, scrie IGN.
Ubisoft: „A fost vorba de o licență limitată, nu de un bun cumpărat”
În fața acuzațiilor, Ubisoft a cerut instanței respingerea acțiunii, argumentând că utilizatorii nu au dobândit niciun drept de proprietate asupra jocului, ci doar o licență limitată, conform termenilor contractuali expliciți la momentul achiziției.
Compania susține că informația era menționată în mod clar pe ambalajele produselor, unde se preciza că accesul la anumite funcționalități online putea fi întrerupt cu un preaviz de 30 de zile.
Reclamanții invocă încălcarea mai multor legi din statul California, inclusiv cele privind publicitatea înșelătoare și concurența neloială, și cer despăgubiri.
Printre probele prezentate în instanță se numără și coduri de activare care indicau o valabilitate până în anul 2099, ceea ce ar fi creat impresia că jocul va rămâne accesibil pe termen nelimitat.
În cazul în care cererea de respingere formulată de Ubisoft nu va fi admisă, procesul va continua, iar reclamanții au cerut ca speța să fie judecată de un juriu.
Între timp, platforme de distribuție digitală precum Steam au început să includă notificări mai explicite, informând utilizatorii că achiziționează o licență de utilizare, nu un produs cu drept de proprietate deplin.
O lege adoptată recent în California impune această transparență în prezentarea produselor digitale, însă nu limitează dreptul companiilor de a revoca accesul ulterior, chiar și după cumpărare.