Anno 117: Roma antică devine fundalul unei noi epoci pentru jocurile de strategie urbană
După succesul de proporții al Anno 1800, mulți se întrebau încotro ar putea evolua seria. Răspunsul vine în forma unui salt temporal ambițios: Anno 117: Pax Romana mută acțiunea în perioada Romei imperiale.
Jocul, aflat în dezvoltare la Ubisoft Mainz, a fost prezentat recent într-un cadru simbolic, Grădinile lui Sallust din Roma, foste proprietăți ale lui Iulius Cezar.
În ciuda decorului istoric, atenția a fost captată rapid de mecanismele de joc, care se întorc la esența care a consacrat seria: planificare urbană, lanțuri de producție complexe și extindere teritorială controlată.
Deși perioada aleasă, Pax Romana, nu oferă progresul tehnologic spectaculos al Revoluției Industriale din Anno 1800, echipa de dezvoltare compensează prin profunzimea detaliilor economice și sociale.
Jucătorii nu mai construiesc un singur oraș, ci administrează o întreagă provincie romană afectată de o catastrofă naturală, având ca scop integrarea acesteia în mecanismul imperial, scrie publicația IGN.
Un nou tip de provocare: locul clădirilor contează la fel de mult ca funcția lor
Structura de bază amintește de titlurile anterioare: locuințe pentru forța de muncă, clădiri de producție și consum, resurse care circulă în sistem.
Însă Anno 117 introduce un sistem care acordă importanță suplimentară amplasării clădirilor. Spre exemplu, anumite ateliere oferă bonificații economice locuințelor din apropiere, obligând jucătorul să ia în calcul mai mult decât eficiența logistică.
Efectele pot fi atât pozitive, cât și negative, o fabrică de săpun, de pildă, îmbunătățește sănătatea publică, dar scade satisfacția populației din cauza mirosului.
Abordarea aduce un plus de complexitate în organizarea spațiului urban și recompensează gândirea strategică. În plus, jocul include un arbore tehnologic divizat în domenii economic, civic și militar, ale cărui efecte pot modifica producția și eficiența infrastructurii.
Dincolo de Mediterana: Albion, religie și opțiuni culturale
O noutate importantă o constituie apariția unei a doua hărți, Albion, inspirată de Britania celtică. Aici, jucătorii vor întâlni un peisaj contrastant față de regiunile mediteraneene și vor fi confruntați cu dileme culturale.
Sistemul religios va juca un rol semnificativ, fiecare templu putând fi dedicat unui zeu diferit, alegerea influențând economia, marina sau armata.
Chiar dacă jocul se desfășoară în perioada păcii romane, componenta militară nu este exclusă. Luptele terestre revin în serie, dar sunt opționale și presupun o logistică solidă: orașe mari, producție ridicată și decizii strategice pe termen lung.
Prin toate aceste elemente, Anno 117 reușește să evoce spiritul epocii romane fără a abandona ADN-ul seriei. Cu o combinație de tradiție și inovație, titlul promite să ofere pasionaților de construcție și administrare urbană o experiență autentică și provocatoare.