Tehnologie

Lovitura momentului pentru Google, dispar aplicațiile sale de pe mașini: care este problema cu Google Maps

În ultimele decenii, Google s-a dat peste cap să intre în fiecare colț al vieții noastre, să strângă informații despre noi și să monetizeze acele informații sub formă de reclame personalizate. Efortul de a obține însă un monopol până și în mașină se pare că a supărat autoritățile din cea mai puternică economie europeană.

Multe dintre autoturismele moderne utilizează tehnologii Google și variații ale sistemului de operare dezvoltat în Mountain View. Din păcate, Alphabet, compania mamă a motorului de căutare, profită de acele înțelegeri pentru a servi ca implicite o serie de aplicații pe care, oficiul federal de combatere a cartelurilor din Germania le vede ca problematice. Ca urmare, vrea să solicite Google să renunțe la anumite practici.

Google are o problemă care s-ar putea s-o coste scump

Totul a plecat de la modul în care funcționează Google Automotive Services. Divizia respectivă ofertă producătorilor de autoturisme un pachet de servicii software care, printre altele, include Google Maps, acces la magazinul virtual Google PlayStore și asistentul virtual Google Assistant. În acest fel, șoferii pot să interacționeze cu funcții ale mașinii folosind comenzi vocale, să inițieze apeluri telefonice sau să răspundă la mesaje.

Problema, în opinia autorităților din Germania este că această practică obstrucționează concurența, facilitând extinderea Google în piețe care nu sunt încă dominate de un singur jucător. Mai mult decât opinie însă, sunt șanse mari ca gigantul american să încalce legile antitrust prin practica sa de a partaja veniturile din publicitate cu producătorii de autoturisme care sunt de acord să instaleze doar asistentul vocal al companiei. De asemenea, se pare că includ în contracte clauze prin care obligă să seteze serviciile Google ca fiind implicite.

„Astfel de setări implicite comportă riscul ca serviciile alternative să fie abia observate și, în consecință, să fie puțin utilizate. Google a folosit deja cu succes astfel de practici în cazul dispozitivelor mobile pentru a-și extinde sau securiza poziția pe piață”, au insistat autoritățile din Germania, conform Reuters.