YouTube se gândește „să reducă la tăcere” cananele la care nu prea te uiți, dar la care ești abonat
YouTube experimentează o modificare a sistemului de notificări, vizând utilizatorii care nu interacționează frecvent cu anumite canale.
Platforma a anunțat că testul se aplică în special celor care au selectat opțiunea de a primi „toate” notificările de la un canal, dar nu mai reacționează la conținutul acestuia deja de ceva vreme.
Conform YouTube, notificările vor continua să fie disponibile în secțiunea dedicată din aplicație, însă utilizatorii care nu au interacționat recent cu un canal nu vor mai primi notificări push pentru acesta.
Concret, scopul este de a preveni dezactivarea completă a notificărilor de către utilizatori din cauza numărului prea mare de alerte, scrie Engadget.
Ce impact ar putea avea acest lucru asupra creatorilor de conținut
Mulți creatori de conținut îi încurajează pe abonați să activeze notificările pentru a fi la curent cu noile videoclipuri.
Chiar și așa, cei care selectează „toate” notificările primesc, de asemenea, alerte pentru activități care nu sunt neapărat legate de noile încărcări de clipuri, adică ceea ce îi interesează pe ei, de fapt.
Deși utilizatorii au posibilitatea de a personaliza notificările, YouTube susține că mulți dintre aceștia preferă să le dezactiveze complet atunci când sunt deranjați de numărul excesiv de alerte. Practic, vorbim de saturație în ceea ce privește rețelele de socializare, și nu este vorba, în acest caz, strict despre YouTube.
De altfel, schimbarea cu pricina ar putea avea un impact negativ asupra creatorilor, care se bazează pe notificările push pentru a atrage vizualizări.
Dacă YouTube decide că un utilizator nu ar trebui să mai primească notificări de la un canal, vizibilitatea acestuia ar putea scădea semnificativ.
O soluție controversată de la YouTube?
Deși YouTube descrie acest test ca fiind unul de amploare destul de mică, introducerea ar putea afecta modul în care utilizatorii descoperă conținut nou.
Practic, în loc să elimine complet notificările pentru anumite canale, o soluție mai echilibrată ar putea fi oferirea unor opțiuni în plus pentru personalizarea alertelor, astfel încât utilizatorii să poată gestiona mai eficient fluxul de notificări fără a fi nevoiți să le dezactiveze complet și, în așa fel, să devină stăpâni pe modul pe alertele primite.
Rămâne de văzut dacă YouTube va alege să introducă oficial sistemul și, evident, dacă mai apoi îl va păstra.