Tehnologie

Copiii „falși” din postere: ce acuzații i se aduc unei organizații de caritate și ce legătură are cu AI

O organizație de caritate a publicat o serie de reclame care par să fi fost create folosind generatoare de imagini de inteligență artificială (AI).

O serie de reclame pentru Charity Right, cu sediul în Regatul Unit, a atras imediat atenția utilizatorilor de pe Reddit, unde au fost postate.

„Mă înșel sau această organizație de caritate a folosit imagini generate de inteligență artificială pentru reclamele lor?”, era titlul unei postări proeminente Reddit în care oamenii erau de acord că imaginile au fost generate de un program precum Midjourney.

Ce au observat utilizatorii

Pe Redditors a fost subliniat că unul dintre copiii din fotografie are ochi de diferite culori, iar o tânără are mustață.

Este binecunoscut faptul că generatoarele de imagini AI au probleme în crearea mâinii, iar singura mână din imagini este disproporționată și îi lipsește un deget.

Charity Right, cu sediul în Bradford, Anglia, este o organizație caritabilă înregistrată de guvernul britanic, iar site-ul și canalele de socializare sunt pline de fotografii reale.

Se pare că doar pe Reddit au fost folosite imaginile sintetice.

„Nu mă deranjează arta AI, dar dacă nu poți obține o fotografie reală a unui copil flămând, cum putem crede că donațiile sunt, de fapt, folosite pentru a-i hrăni?”, scrie un Redditor. „Pur și simplu mi se pare ciudat”, a completat un altul.

Cu toate acestea, un comentator care pretinde că lucrează pentru o organizație de caritate spune că a folosit recent Midjourney pentru a genera un poster pentru copii.

„Permiteți-mi să vă spun partea noastră a poveștii: suntem o organizație caritabilă locală și avem nevoie de fonduri pentru că fiecare bănuț merge către copiii pe care îi ajutăm”, a spus persoana.

Organizația și-a explicat gestul spunând că „nu poți folosi poze ale copiilor, la întâmplare” și că acești copii sunt „super vulnerabili”.

În decembrie, o organizație caritabilă din Toronto a recunoscut că folosește imagini AI pentru o campanie.