Tehnologie

Spotify a ajuns la peste jumătate de miliard de utilizatori: ce indică raportul celui mai popular serviciu de streaming

Compania Spotify a adăugat 26 de milioane de utilizatori în primele trei luni ale anului 2023.

Spotify și-a lansat raportul privind veniturile pentru primul trimestru al anului 2023, iar cifra principală este numărul de utilizatori pe care îi are compania. La 31 martie, 515 milioane de oameni foloseau serviciul de streaming audio. Este prima dată când Spotify are peste jumătate de miliard de utilizatori.

T1 a fost, de asemenea, al doilea cel mai mare trimestru al Spotify pentru creșterea utilizatorilor până în prezent – audiența sa a crescut cu cinci procente față de trimestrul precedent și cu 22 la sută de la an la an. Baza de utilizatori a crescut cu 26 de milioane, adică cu 15 milioane mai mult decât se așteptase Spotify. Compania a spus că a înregistrat o creștere atât pe piețele dezvoltate, cât și pe cele în curs de dezvoltare, precum și pe aproape fiecare grupă de vârstă.

Spotify, în cifre

Cea mai mare parte a acestei creșteri se bazează pe oameni care folosesc versiunea gratuită, susținută de reclame, a serviciului Spotify. Abonamentele premium nu au ținut pasul cu creșterea generală, deoarece au crescut cu două procente față de trimestrul precedent și cu 15 la sută, de la 205 la 210 milioane de la un an la altul. Cu toate acestea, numărul abonaților premium a crescut cu trei milioane mai mult decât indicase Spotify în ghidul său pentru investitori.

În general, Spotify a înregistrat o pierdere operațională netă de 156 de milioane de euro (172 de milioane de dolari) pentru trimestrul respectiv. Aceasta este cu mult mai mult decât pierderea de 6 milioane de euro (6,6 milioane de dolari) pe care a înregistrat-o în primul trimestru din 2022, deși este o îmbunătățire față de cele 270 de milioane de euro (297 de milioane de dolari) pe care Spotify le-a pierdut în trimestrul anterior.

În timp ce veniturile totale au crescut cu 14% față de anul trecut, de la 2,66 miliarde EUR (2,93 miliarde USD) la 3,04 miliarde EUR (3,34 miliarde USD), au scăzut cu patru procente față de trimestrul precedent. Veniturile de la abonații plătitori nu s-au schimbat semnificativ față de T4 2022, dar au scăzut cu 27% pe partea susținută de reclame, de la 449 milioane EUR (494 milioane USD) la 329 milioane EUR (362 milioane USD) – deși veniturile de la utilizatorii care nu plătesc au crescut cu 17 procente de la an la an. Scăderea de la un trimestru la altul este probabil rezultatul faptului că agenții de publicitate și-au strâns cureaua oarecum, ceea ce duce la o scădere a cheltuielilor publicitare.