Influencerul care a fermecat și păcălit actori cunoscuți. Cine este Aitana, algoritmul de inteligență artificială care se descurcă mai bine ca un om
Aitana, o femeie de 25 de ani cu păr roz din Barcelona, primește mesaje private săptămânale de la celebrități care o invită în oraș. Dar această model nu este real.
Aitana, primul model spaniol creată de inteligența artificială s-a născut în mijlocul unei perioade dificile.
Rubén Cruz, designerul și fondatorul agenției The Clueless, trecea printr-o perioadă dificilă pentru că nu avea mulți clienți.
„Am început să analizăm și am realizat că multe proiecte erau amânate sau anulate din cauza problemelor aflate în afara controlului nostru. Adesea, vina era a influencerului sau modelului și nu din cauza problemelor de design”, a spus Cruz pentru Euronews.
Așa că au decis să creeze propriul influencer pentru a-l folosi ca model pentru mărcile care i-au abordat.
„Am făcut asta pentru a putea trăi mai bine și să nu fim dependenți de alte persoane care au mândrii, care au manii, sau care vor doar să facă mulți bani pozând”, a spus Cruz.
Aitana câștigă un venit destul de variat
Aitana câștigă puțin peste 1.000 de euro per reclamă, și recent a devenit fața Big, o companie de suplimente sportive, și ca și cum asta nu ar fi fost destul, își încarcă fotografii în lenjerie intimă pe Fanvue, o platformă similară cu OnlyFans.
În doar câteva luni, a reușit să obțină peste 121.000 de urmăritori pe Instagram, iar fotografiile ei primesc mii de vizualizări și reacții. Primește chiar și mesaje private de la celebrități care nu sunt conștiente că nu este o persoană reală.
„Într-o zi, un actor latino-american bine cunoscut i-a trimis un mesaj pentru a o invita în oraș. Acest actor are aproximativ 5 milioane de urmăritori și unii dintre colegii noștri au urmărit serialul său TV când erau copii”, a spus Cruz.
„Nu avea nicio idee că Aitana nu există”, a adăugat el.
Maia, al doilea model bazat pe inteligență artificială
După ce au analizat tendințele, au realizat că cultura orientală a devenit foarte europeanizată în ultimii ani, așa că au încercat să surprindă acest lucru făcându-i părul roz, printre altele.
Aitana a avut un succes atât de mare încât designerii săi au creat deja un al doilea model virtual numit Maia, care este „un pic mai timidă”.
Numele nu au fost alese la întâmplare, ambele conțin acronimul pentru inteligență artificială (AI).