AI-ul poate învinge studenții universitari, sugerează un studiu
Un studiu limitat arată că examenele universitare susținute de studenți fictivi folosind inteligența artificială depășesc pe cele ale studenților reali și de obicei nu sunt detectate de evaluatori. Cercetătorii de la Universitatea din Reading au creat 33 de studenți fictivi și au folosit instrumentul AI ChatGPT pentru a genera răspunsuri la examenele unui modul de licență în psihologie.
Rezultatele studiului
Rezultatele au arătat că notele studenților AI erau, în medie, cu jumătate de grad mai mari decât cele ale colegilor lor din viața reală. Mai mult, eseurile generate de AI „au fost aproape nedetectabile”, doar 6% ridicând suspiciuni evaluatorilor. Studiul, publicat în revista Plos One, sugerează că rata de detectare de 6% este probabil o supraestimare.
„Acest lucru este deosebit de îngrijorător, deoarece lucrările AI au obținut în mod constant note mai mari decât cele ale studenților reali”, se precizează în studiu.
„Astfel, studenții ar putea trișa nedetectați folosind AI – și, făcând acest lucru, ar obține o notă mai bună decât cei care nu trișează”.
Profesor asociat Peter Scarfe și profesorul Etienne Roesch, care au condus studiul, au declarat că rezultatele lor ar trebui să fie un „semnal de alarmă” pentru educatorii din întreaga lume. Dr. Scarfe a spus: „Multe instituții au renunțat la examenele tradiționale pentru a face evaluările mai incluzive. Cercetarea noastră arată că este de o importanță internațională să înțelegem cum va afecta AI integritatea evaluărilor educaționale. Nu vom reveni neapărat complet la examene scrise de mână, dar sectorul educațional global va trebui să evolueze în fața AI-ului”.
Evoluția și provocările AI în educație
În cadrul studiului, răspunsurile și eseurile false la examene au fost trimise pentru module din primul, al doilea și al treilea an, fără ca evaluatorii să știe. Notările studenților AI au depășit pe cele obținute de studenții reali în primii doi ani. Însă, în examenele din al treilea an, studenții umani au obținut rezultate mai bune – ceea ce este „consistent cu ideea că AI-ul actual se confruntă cu dificultăți în raționamente mai abstracte”, au spus cercetătorii.
Acesta a fost cel mai mare și cel mai robust studiu orb de acest tip realizat până acum. Academicienii și-au exprimat îngrijorările cu privire la influența AI-ului în educație, Universitatea din Glasgow reintroducând recent examenele în persoană pentru un curs. Mai mult, la începutul acestui an, The Guardian a raportat că un studiu a arătat că majoritatea studenților de la licență folosesc programe de inteligență artificială pentru a-și ajuta la redactarea eseurilor – dar doar 5% au recunoscut că au inserat text generat de AI, fără modificări, în lucrările lo